FAQ

Denne side indeholder informationer, vejledninger, hjælp til f.eks. brug af hjemmesiden.

Hjemmesiden er bygget op som de fleste medlemsorienterede hjemmesider:

  • Et begrænset område, dvs. begrænset information som er frit tilgængelige for alle. (kræver ikke login)
  • Det ubegrænsede område, dvs. alle informationer er tilgængelige men kun for medlemmer. (kræver login)

Medlemmer anbefales altid at være logget ind således at alle informationer til enhver tid er tilgængeligt. Det er muligt at bede sin browser (Internet Explorer, Safari, Firefox osv.) om at gemme sine login oplysninger, dermed vil man altid være logget ind når man besøger hjemmesiden.

Fælles loginGDPRIndbetaling, KontingentLoginLån af udstyrMedlemsoplysninger
Alle medlemmer har adgang til benytte et fælles login. Dette ændres årligt, og fremsendes til de registrerede medlemmer umiddelbart efter generalforsamlingen i marts. Har man ikke betalt kontingent rettidigt bliver man automatisk udmeldt, og dermed modtager man ikke automatisk det nye fælles login.
GDPR – General Data Protection Regulation – forordningen,  Databeskyttelsesforordningen og Persondataforordningen er en og samme ting. Dette nye regelsæt trådte i kraft d. 25. Maj 2018, og medfører skærpede regler for hvorledes data behandles og opbevares. Solbakken efterlever de nye krav, og dette kan læses via foreningens privatlivspolitik.
Du kan finde alle oplysninger vedr. kontingent og indbetaling på siden Bliv Medlem.
Kontingentåret forløber fra 1. Marts, og man skal have indbetalt kontingent før 1. Marts hvis man vil være sikker på ikke automatisk at blive udmeldt.
Login på hjemmesiden er adskilt fra oplysningerne i medlemskartoteket. Du kan enten benytte det i forlængelse af generalforsamlingen oplyste fælleslogin eller dine egne login oplysninger. Eget login kan du først få efter at have gennemført en fuldstændig opdatering af dine medlemsdata via linket i bunden af Bliv Medlem siden, og derefter kontakte bestyrelsen for oprettelse som selvstændig bruger.
Login foretages ved at trykke på knappen Login i venstre side af menuen.
For at låne udstyr skal man være medlem af grundejerforeningen. Er man medlem vil man modtage en besked om hvad årets fælles login er, og dette skal benyttes til at logge ind på hjemmesiden.
Når man har logget ind vil man få adgang til hele hjemmesiden, herunder kontakt til depotbestyrerne. 
Medlemskartoteket indeholder de oplysninger som bestyrelsen skal bruge for at kunne verificere og kontakte det enkelte medlem.
Medlemskartoteket har ingen forbindelse til hjemmesidens log ind funktion!
For at blive medlem – og når man opdatere sine medlemsoplysninger – gøres dette via hhv. Bliv Medlem siden, ved at klikke på linket i bunden af siden (Opdatere/glemt dine oplysninger? Klik her)

Sidst opdateret d.