Kære medlemmer
Der er sikkert ikke mange af jer der har kunnet undgå at høre om at der indtræder skærpede krav ift. persondatasikkerhed m.m. Vi som forening slipper heller ikke uden om at skulle gøre et større stykke arbejde for at beskrive hvad vi gør og hvorfor, samt sikre at få lavet specifikke aftaler med hjemmeside udbyder, samtykke erklæringer fra medlemmer osv.
Det arbejde må vi blankt erkende at bestyrelsen knapt er begyndt på her dagen før reglerne træder i kraft, og dermed lever vi på papiret ikke op til kravene PT. Det er således en risiko foreningen må leve med, da alternativet er at nedlægge alle digitale kanaler midlertidigt, og fjerne alle medlemsdata indtil arbejdet er udført korrekt.
Ift. om foreningen i praksis lever op til reglerne vil bestyrelsen gerne betrygge vores medlemmer om at det gør vi, men vi mangler som sagt at beskrive, forklare og dokumentere det på den specifikke måde det kræver. Hvornår dette arbejde er udført kan vi ikke oplyse på nuværende tidspunkt.
Skulle der være medlemmer som ønsker at drøfte dette med bestyrelsen, er man selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.
Mvh.
Bestyrelsen
Last Updated on 24. maj 2018 by Formand